Pages

Tuesday 4 June 2013

Shaklee ESP

Assalamualaikum...

mula2 bukan niat nak promote ke apa ke. Just nak berkongsi je. Aku adalah seorang pengguna produk Shaklee. Aku bukan ahli pun. tapi Insyaallah akan menjadi ahli. Aku mula2 ambik produk ni masa bersalinkan Afina. Sebab aku ambik adalah ma aku saudara mara tanya. "dok makang ubat ape ke lepas beranok ni" aku pun terpikir jugak dengan badan aku untuk jangka masa panjang.

Jadi...

Aku pun serve lah kat FB je pun. Dulu aku xminat pun promotion yang shaklee buat ni terlalu banyak. Tapi rase nak cuba bila baca2 testimoni orang. Tak salah nak cuba kan.. Lagi pun masa tu niat di hati aku masa time prgnant lagi nak susukan Afina. Jadi masa tu umur Afina da sebulan jadi aku terus ambik set menyusu. Mula2 nya aku ambik yang basic aje iaitu Bcomplex, Alfafa, Vitalea, dan Vita-C.

Alhamdulillah. Sebulan lepas mengambil dengan kosisten ada perubahan kan badan aku. nak cite panjang lebar aku xreti sangat jadi lebih baik baca kat blog yang berniaga secara on line mungkin info nya lebih tepat.
sebab keberkesanan produk tu. aku tambah lagi dua jenis produk iaitu ostematrik dan ESP iaitu SET 3M. Alhamdulillah sangat2 berkesan dan sesuai untuk aku.

Jadi aku mantain lah sampai sekarang. cuma aku mantain produk Oste, ESP dan Alfafa. Untuk Set Penyusuan.

Tapi...

ESP aku da habis..
da order pun tapi belum sampai kalo xsilap ni kali ke 5 kot aku order. sangat2 efek kalo makan ESP dengan tidak ambik ESP. Perbezaan nampak bila kekerapan Afina bangun menyusu. sebenarnya ESP ni bukan lah membanyakkan susu badan. tapi ia memekatkan susu jadi baby akan cepat kenyang sebab susu yang dihasilkan cukup nutrien nya. sebab ESP ni tinggi protin nye. kalo orang jenis makan berkasiat xperlu kot suplement ni tapi aku jenis makan memilih yg berkasiat letak tepi pinggan keh keh keh.

Ni ESP ke 4 aku Insyaallah selagi ada rezeki aku mantain je minum ni walaupun sekali sehari biasa aku akan tambah 1 sudu dalam susu tepung aku minum dutch lady full cream yg ada gambar orang berlari (kata suami aku)
Sedih... da habis.. da oder baru pun belum sampai.. Insyaallah esok lusa sampai lah kot
aku masih mantain makan Alfafa dan Ostematrik. Vita-C tu nak habiskan je pasni mungkin da xoder lagi
itu je entri yang sangat panjang
mungkin ada orang akan boring bila membacanya
yg nak cari testimoni mungkin akan baca
kalo orang tanya aku pasal shaklee
aku akan cakap vitamin atau suplement semulajadi yg terbaik setakat ni
kalau xcuba memang xtau keberkesanan nya

sekian itu je info yang aku boleh syer yang ada dalam kepala otak aku

p/s : aku rase macam nak bisnes shaklee macam mengutungkan je.. boleh cari duit lebih sikit. tapi bila pikir masa dan anak. nantilah dulu. tunggu ngan lihat je ye.


No comments:

Post a Comment