Pages

Friday 17 May 2013

Bekalan Anak Ke Rumah Pengasuh

Assalamualaikum..

Hari ni nak syer bekalan biasa bawak kat umah BS
termasuklah pakaian, susu, makanan start 6 bulan

Beg Pakaian

  • baju 5 pasang (sebab Afina akan mandi 2 - 3 kali umah BS)
  • lampin 2 helai
  • tuala kecik 1 helai
  • baju tido 1 pasang (standby kot balik kerja lewat BS terus mandikan)
  • stokin 2 pasang (takot cuaca sejuk)
  • towel mandi ditukar 2 hari sekali
  • pampers aku bagi 1 paket besar terus habis je BS akan minta sbb BS aku cuma jaga anak aku sorg je


Bekalan Susu Afina 5 botol x 3oz ada 3 paket ais
Beg Susu
susu 5 botol (4oz x 5 botol)
yang ditanda no 1 - 5 dulu selalu mmg hbs 20oz dia minum dari kul 8 pagi sampai kul 5 petang
sekarang lps Afina da blh makan dan blh kenal puting botol ngan puting ori
susu botol da kurang dia lagi suka susu direct ngan ummi
aku bekalkan 5 botol x 3oz tu pun balik ada baki 2 botol
botol untuk minum susu aku bg 2 botol kot-kot BS xsempat nak basuh kan aku pakai botol jenis MAM itu je Afina blh terima puting dia.

Bekalan makanan Afina dengan Botol susu yang hijau tu botol air tupperware biru tu biskut kotnya nak mngunyah
Bakul Makanan
biskut letak dalam tupperware (aku try jugak buat sendiri finger food tp asek hangit je sementara aku terpaksa bagi yang beli biskut bites perisa pisang)
bekal makan pagi siap letak dalam bekas terus BS leh bg makan
makan tengahari dalam bekas asing panaskan terus masuk dalam bekas bg makan
aku isi bekas avent jadi panaskan guna warmer ngam ngam lah muat
Afina sekarang makan 2 kali sehari menu pagi tengahari same aku biasa akan masak waktu pagi guna istant beras yang aku buat sendiri puree yang sudah siap nanti aku tunjuk cara masak bubur ekspres tu ye.
botol air

ini hari-hari aku bawak termasuk beg baju 

itu je yang tiap2 hari aku bekalkan untuk Afina ke umah BS semua skali ada 2 bag 1 bakul kecik

p/s : semoga menjadi rujukan para ibu yang baru je menjadi ibu terutama nya adik aku. Bs aku da pindah rumah sebelum ni 1 km je skarang 7 km tp aku hantar je sebab Afina da serasi risau kalau tukar orang 6t lagipun BS aku da sayang sangat dengan Afina.


No comments:

Post a Comment