Pages

Tuesday 27 August 2013

Suplement Ketika Hamil

Assalamualaikum...

Alhamdulillah...

Minggu ni kandungan ke2 aku da masuk 9 week ++. sejak tahu je pregnant terus je ambik suplement. mula2 pi klinik doktor suruh makan asid folic dengan iberet folic. tapi bila cek masa nak buka buku merah hb aku sangat lah baik (Alhamdulillah) jadi doktor suruh stop dulu makan iberet folic. makan asid folic, b complex dengan vitamin c je dulu lepas 3 bulan baru makan balik iberet folic/iron tapi aku ingt nak makan shaklee je vitalea sebab ada iron jugak cuma2 awal2 tak boleh makan sebab ada alfafa xelok untuk kandungan.

Sorry nurse ngan doktor aku xmakan pun vitamin yang KK bg tu. aku makan juga suplemen tapi ambik yang shaklee sebab mantain je lepas bersalin afina makan set menyusu sampai sekarang cuma alfafa je xmakan.

Aku makan vitamin C, B-Complex (with folic asid) pastu minum susu anmum materna yang vanila dengan ESP. Mula2 aku ingat tak nak makan ESP. tapi memandangkan afina masih menyusu badan. susu pulak malu2 nak kuar terpaksa minum ESP untuk keperluan susu afina. ESP buka lah dapat banyakkan susu. cuma boleh memekatkan susu jadi afina minum sikit pun da kenyang.

Dengan badan aku yang perlukan rehat. jadi bila minum ESP afina menyusu malam pun kurang. sebab susu sikit pun dan boleh kenyang dan dapat tido dengan lene itu je.

Takde niat nak promote pun aku bukan ahli shaklee pun tapi bakal lah jadi ahli. cuma aku pengguna tegar mula lepas bersalin sebab mendatangkan kesan yang sangat positif. tak tipu langsung. mungkin produk ni sesuai dengan aku.



 # sumber images google #

Hari ni dapat mengarang entri sebab kerja banyak da selesai mod ada sikit2 pastu ada free sikit2 bolehlah mengarang. yelah pas raya cuti lame sangan kerja setimbun nak buka blog pun xsempat lagi lah nak mengarang nasib baik facebook sempat buka.

p/s : malam ni nak masak apalah. lame pulak tak syer resepi. hari2 pun masak tapi xsempat nak snap picture da ngap dulu. Lagi 3 hari besday anak ummi yang 1st. Jap je.


No comments:

Post a Comment