Pages

Wednesday 3 April 2013

Nasi Goreng Ringkas

Assalamualaikum...

Hari ni aku nak syer skit resepi nasi goreng (mcm klakor je kan) nasi goreng pun nak heboh smpai nak update kat blog.. xpelah aku xkisah org nk ckp apa yg pntg aku le kongsi cara wat nasi goreng nenek ni kot2 masa suntuk nak masak leh cuba resepi ni.

Menu ni aku buat utk mkn mlm td makan same dgn suami trcinta disebabkan perot da kekenyangan belasah kfc ptg tu dgn kek sceret resepi gitu jd mlm nya mkn ringkas2 pun da ok..

ok jom kita tgk2 bahan-bahannya :

Minyak Masak
Bawang merah kecik
Bawang putih
Cili padi 
Ikan bilis (bersihkan dulu ye)
Garam sikit
Sawi bunga (aku pakai sawi sdp skit nk masuk kobis pun blh)
Telur sebiji
Nasi (name pun nasi goreng kan)
*bahan-bahan tu terpulang atas bajet nk msk byk mane..

ikan bilis bawang merah bawang putih cili padi
sawi bunga. terpulang nak letak sayur apa. tp aku 1 jenis pun cukup
tumbuk bahan-bahan di atas chop td
panaskan minyak masak
tumiskan bahan yg telah ditumbuk td hingga wangi
masukkan sayur nasi telur serta renjis kicap sikit
da siap semudah ABC
Selamat Mencuba...

p/s : aku sgt suka memasak jadi aku akan cuba update resepi yg selalu aku masak. tujuan bkn untuk menunjuk tp berkongsi dgn orang lain. aku pun suka tengok respi kat blog org lain.


 

No comments:

Post a Comment