Pages

Thursday 2 May 2013

Petola Masak Lemak

Assalamualaikum...

ok aku nak syer resepi
sayur petola masak lemak
fabrek husband (kebih kuranglah)

tgk bahan-bahannya :

  • petola
  • bawang besar
  • cili merah
  • bilis
  • garam
  • santan
  • suhun dan fucuk

Santan masuk kan ke dalam periuk

Rendam suhun dan fucuk dalam air panas

cili merah, bawang besar, bilis, maaf lah papan pemotong aku berkarat itu tanda nya aku rajin masak yang penting bersih

masukkan semua bahan ke dalam santan tanbah garam halus sikit

masukkan petola cuci bersih dulu

last sekali masukkan suhun fucuk dan petola


ok da siap.. senang je kan

sape cakap masak susah...

sayur lemak ni sedap kalau mkn dengan ikan sambal.

selamat mencuba

p/s : aku tgh buat power pumping leh update blog skjap.. stok susu afina makin kurang tp masih cukup lagi. doakan aku berjaya susukan afina hingga 2 tahun amin.


No comments:

Post a Comment